ALGEMENE VOORWAARDEN COACHING
Algemeen
Creatief in Gesprek Coaching, opgericht door R. Leidelmeijer en gevestigd in Groningen, is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 91852161. Wij richten ons op het coachen van kinderen en jongeren.
​
Toepasselijkheid
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle mondelinge en schriftelijke offertes en overeenkomsten met Creatief in Gesprek, evenals op alle gerelateerde handelingen, zowel voorbereidende als uitvoerende. Tijdens het intakegesprek verwijzen wij naar deze voorwaarden.
​
Vertrouwelijkheid
Creatief in Gesprek is verplicht om alles wat besproken wordt tijdens de coachingsessies strikt vertrouwelijk te behandelen. In overleg met het kind of de jongere bepalen we samen wat er aan ouders of verzorgers wordt gedeeld over de sessies. Voor overleg met derden in het belang van het kind vragen wij altijd vooraf toestemming aan de ouder of verzorger. Wij streven ernaar informatie over te brengen in samenwerking met (een van) de ouders. Als er echter signalen zijn die de veiligheid van jou en/of je kind in gevaar kunnen brengen, zullen wij deze bespreken met de betrokken derden. Dit wordt altijd eerst met jou besproken, conform de wettelijke meldcode huiselijk geweld en kindermishandeling.
​
Coaching/Begeleiding van kinderen tot en met 16 jaar
Voor kinderen onder de 16 jaar moeten beide gezaghebbende ouders akkoord gaan met de begeleiding. De ouder die de opdracht geeft, zorgt ervoor dat de andere gezaghebbende ouder op de hoogte is van de begeleiding en toestemming verleent. Indien de andere ouder bezwaren heeft tegen het coachen, neemt de opdrachtgevende ouder de consequenties hiervan op zich. Creatief in Gesprek kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor eventuele gevolgen hiervan.
​
Aansprakelijkheid
Onze advisering en begeleiding zijn gericht op oplossingen en resultaten, maar wij garanderen deze niet. Het kind zal zichzelf verder ontwikkelen in zijn of haar eigen proces. Creatief in Gesprek is niet aansprakelijk voor directe of indirecte schade of letsel die voortvloeit uit de geboden diensten, tenzij er sprake is van opzet of grove schuld aan onze zijde. Voor lichamelijke of psychische klachten van je kind adviseren wij altijd contact op te nemen met de huisarts.
​
Regels rond een afspraak voor kinderen
Tijdens de coachingsessies dient de ouder telefonisch bereikbaar te zijn. Na de sessie is er gelegenheid om te bekijken wat je kind heeft gedaan of gemaakt. Tijdens een optioneel tussentijds en/of eindgesprek worden de voortgang en resultaten uitgebreid besproken. Indien nodig, kunnen wij doorverwijzen voor verder onderzoek of aanvullende hulpverlening.
​
Observatie en verslag
In overleg met, of op verzoek van de ouders, kan de coach van Creatief in Gesprek scholen of andere instellingen bezoeken voor bespreking, observatie en verslaglegging. Samen met de ouders wordt vooraf een inschatting gemaakt van de benodigde tijd, die wij in rekening brengen volgens de vastgestelde tarieven.
Tarieven
De tarieven zijn vermeld op onze website en zijn inclusief 21% BTW. Kort overleg, telefonisch of per e-mail, is inbegrepen bij de begeleiding van je kind. Indien er meer tijd nodig is (>15 minuten), wordt in overleg een afspraak gemaakt voor een gesprek. Tariefwijzigingen worden minimaal 1 maand van tevoren aangekondigd.
Betalingsvoorwaarden
Ouders of verzorgers dienen de betaling binnen 14 dagen na de factuurdatum te voldoen. Bij uitblijven van betaling ontvang je een betalingsherinnering. Indien betaling niet binnen 7 dagen na de tweede herinnering plaatsvindt, worden er €5,- administratiekosten in rekening gebracht. Bij verdere achterstand kan Creatief in Gesprek de vordering uit handen geven aan derden, waarvan de kosten conform de wet volledig voor jouw rekening komen. Bij betalingsachterstand behoudt Creatief in Gesprek zich het recht voor om verdere behandeling op te schorten totdat aan de betalingsverplichtingen is voldaan.
Verhindering
Bij verhindering dien je ten minste 24 uur van tevoren af te zeggen om kosten te vermijden. Bij afmelding binnen 24 uur worden de kosten wel in rekening gebracht. Je kunt afspraken tijdig verzetten via telefoon of e-mail. In geval van overmacht, zoals ziekte van de cliënt, is overleg mogelijk via telefoon in goed onderling overleg met de coach. Tijdens coachingsessies worden telefoongesprekken niet beantwoord; je kunt een bericht inspreken op de voicemail of een WhatsApp-bericht sturen.